onsdag 15 december 2010

Svar från pressbyrån..

Hade skickat ett mail till pressbyrån och frågat om de haft problem med sina kortläsare på centralen och i sånna fall varför de inte har skrivit nått på sin hemsida om det(eller sagt nått när man handlar i butiken) om det ändå har vart problem sen i september.
Det här va d svaret jag fick. Tycker inte riktigt hon har svarat på varför de inte har sagt nått till sina kunder om problemet..




Hej Josephine,
 Tack för du tar dig tid att kontakta oss. Det uppskattar vi, så vi kan bli
ännu bättre! 
 När du betalar med kort i våra butiker gör vi en kontroll att kortet är
giltigt och har täckning för köp, genom direktkontakt med kortutgivaren.
När vi sedan genomför transaktionen packas denna ihop tillsammans med alla
andra transaktioner i butiken och sen skickar vi transaktionerna dagligen
via ett par mellanhänder och därefter får din kortutgivare en debitering.
 Det som du drabbats av är djupt olyckligt! Sedan den 30 september 2010 har
3 butiker, bl a Pressbyrån 8810 som finns på Stockholm Central, Nedre
hallen, inte debiterat sina kunder för korttransaktioner som skett i butik
pga att Payex hade ställt om en del inställningar i systemen som gjorde att
filerna inte gick iväg till bankerna. Gamla debiteringar kom då in förra
veckan till alla dessa kortutgivare, bl a din.

Jag förstår att detta kommer otroligt olägligt för dig som kund, för du
hade räknat med att vi redan dragit dina pengar, men tyvärr såg vi ingen
annan väg för att våra tre köpmän skulle få sina pengar för de varor som
sålts.

Vi ser nu över våra rutiner och system för att detta inte ska kunna uppstå
igen.

Jag hoppas att du fortsättningsvis låter oss hjälpa dig med dina inköp.
 Med vänlig hälsning

Marikka "Mecka" Krejci

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar