Det här va d svaret jag fick. Tycker inte riktigt hon har svarat på varför de inte har sagt nått till sina kunder om problemet..
Hej Josephine,
Tack för du tar dig tid att kontakta oss. Det uppskattar vi, så vi kan bli ännu bättre!
När du betalar med kort i våra butiker gör vi en kontroll att kortet är giltigt och har täckning för köp, genom direktkontakt med kortutgivaren. När vi sedan genomför transaktionen packas denna ihop tillsammans med alla andra transaktioner i butiken och sen skickar vi transaktionerna dagligen via ett par mellanhänder och därefter får din kortutgivare en debitering.
Det som du drabbats av är djupt olyckligt! Sedan den 30 september 2010 har 3 butiker, bl a Pressbyrån 8810 som finns på Stockholm Central, Nedre hallen, inte debiterat sina kunder för korttransaktioner som skett i butik pga att Payex hade ställt om en del inställningar i systemen som gjorde att filerna inte gick iväg till bankerna. Gamla debiteringar kom då in förra veckan till alla dessa kortutgivare, bl a din. Jag förstår att detta kommer otroligt olägligt för dig som kund, för du hade räknat med att vi redan dragit dina pengar, men tyvärr såg vi ingen annan väg för att våra tre köpmän skulle få sina pengar för de varor som sålts. Vi ser nu över våra rutiner och system för att detta inte ska kunna uppstå igen. Jag hoppas att du fortsättningsvis låter oss hjälpa dig med dina inköp.
Med vänlig hälsning Marikka "Mecka" Krejci
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar