måndag 31 oktober 2011

Min stackars plutt

Idag ringde de från dagis och sa att Scott hade ramlat och bitit sig rejält i tungan.
Va lite nervös när jag närmade mig dagis för att jag inte visste vad som väntade. När jag kom fram va Scott och dansa i ett rum, han verkade inte lessen alls vilket va bra. Jag lyckades få honom och visa tungan och det var ingen trevlig synd. Såret är lite mer än 1 cm långt och typ en halv cm djupt. Stackars min lille plutt.
På vägen till vårdcentralen skrek han aj aj ont i tung. Doktorn sa att det inte finns så mycket man kan göra men att jag kan ge honom alvedon och en isglass när vi kommer hem.
Varje gång han försökte äta nått börja han gråta och säga att han hade ont. Och så börja han blöda igen när han åt sin glass.
Men han va glad när han hittade nått att sysselsätta sig med. Nu har han äntligen somnat. Hoppas det är bättre imorrn. Det brukar ju läka ganska fort när man får sår i munnen. Har dock aldrig haft ett så djupt sår i tungan men några dar av smärta kanske och sen borde det vara bra.

Får se hur det går på dagis imorrn när han ska äta mat. Han lär ha jätte ont. Får ont i hjärtat när han har så ont :(







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar