söndag 7 december 2014

Ljusvisning och bakning

Igår började jag baka lite innan jag och Scott åkte till kista. Jag började med tårtbotten och sedan gjorde jag Ahlgrens bilar fluff, candy och vitchoklad frosting.
Mamma hade ljusvisning igår så vi åkte dit för att lukta på en massa ljus och äta god mat. Sanna fick smaka mammas mat för första gången och mammas mat godkändes =)





Medan jag höll på att klä på mig tog jag ett kort på min mage för att snappa det vidare. Efter jag hade gjorde det sa Scott "Mamma jag måste ta kort med lillebror". Nedan har ni bilderna han tog.






Jeanine gav mig sin ljusfontän som hon hade ståendes i sin bokhylla. Så jag kopplade in den på en gång när jag kom hem och hällde i en massa vatten . Det låter så härligt när vattnet rinner ner för glaset och mot stenarna som ligger i botten =) Bakom står det ett votivljus.




Sen var det dags att fixa det sista med tårtan. Gjorde klart allt förutom bokstäverna, femman och att sätta på figurerna.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar