onsdag 11 november 2015

chokladens dag!

Ja idag är det chokladens dag så då ska vi äta den mumsiga maräng tårtan med daimgrädde =)
Hur firar ni chokladens dag?

Igår gick det inte så bra för Liam, han har ju som sagt börjat ställa sig upp om man sitter i soffan med han, men nu har han också börjat sträcka sig efter bordet för att ställa sig upp. Det som hände igår va att han gled och sidan när han försökte och slog till munnen.
När han började gråta tog jag upp han för att trösta honom och efter ett tag märker jag att det rinner blod från hans mun. Vilken förälder får inte panik när det händer? Hittade inte vart ifrån först men efter ett tag så jag att det var tandköttet som blödde.
Men det är bara att vänja sig han och Scott kommer att göra sig illa flera gånger i livet. Precis som vi fortfarande gör.

Om någon timma ska jag och Liam till skolan för att hämta Scott och möta upp Artuns pappa så att de ska komma hem till oss. Men nu ska jag gå och hacka lite daim då chokladen har torkat på marängbottnarna. Innan vi går ska jag vispa upp grädden och hälla i den hackade daimen.


Armband jag gjorde åt bästis som älskar MFF 60 kr


 Haitiarmband till en Haiti älskare =)


Glassen vi åt igår på nya glassbaren i Skg



Igår gjorde jag två marängbottnar till tårtan idag



Liam tuggar på bordet samtidigt som han försöker ställa sig upp



Nu är marängbottnarna täcka med smält choklad och har torkat bara daimgrädden kvar



Liam älskar de här. Någon annan som har testat de här?

'




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar