söndag 15 november 2015

La Cage Aux Folles

Igår åkte jag och Björn till Uppsala för att se vår underbara Davids premiär. Det var såååå kul att få se han uppträda. Han va lika fantastisk som vanligt.
Man får inte ta kort under föreställningen så jag tog lite bilder från hemsidan.
Om ni inte redan har köpt biljetter till föreställningen tycker jag ni ska göra det.

Handling:
En glammig musikal om livsviktiga frågor.
Damma av boan och de höga klackarna när nattklubben La Cage aux Folles ockuperar teaterns stora scen i vinter.
Sedan många år driver makarna Albin och George en nattklubb tillsammans, där Albin är den stora primadonnan Zaza. När deras son en dag kommer hem och berättar att han ska gifta sig med dottern till en ultra-konservativ politiker utmanas deras identiteter. Vem har makt att definiera hur en familj ser ut?
I en kostym av paljetter och glam är La Cage aux Folles en högaktuell regnbågsmusikal om livsviktiga frågor; om kärlek, humor, fördomar, livsval och rätten att få vara som man är. Lägg till välkända shownummer såsom ”Vår bästa tid är nu” och ”Jag är som jag är” plus en sexmannaorkester på scenen, och du får en kväll med extra allt.
I rollerna syns bland annat Fredrik Lycke som Albin (Hair på Stockholms stadsteater, My Fair Lady på Göteborgsoperan m fl), Gunilla Backman som Jacqueline (Mamma Mia på Cirkus, Jesus Christ Superstar Göta Lejon, Sunset Boulevard på Göteborgsoperan m fl) och teaterns egen Gustav Levin som George.





David tillvänster på den här bilden =)







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar