lördag 7 november 2015

Fredag

Efter att jag och Liam var och lämnade Scott var vi hemma en liten stund innan det var dags att åka vidare till Huddinge. Liam hade fått en kallelse till BUMM för efterkontroll av hans eksem, de skulle eventuellt göra ett pricktest. Läkaren tittade på hans hud och sa att hon tyckte att det såg fint ut och att man då inte behöver göra testet.
Efter att hon konstaterade att eksemen kommer att vara under kontroll om man smörjer in honom varje dag gick hon ut för att hämta en kollega som skulle undersöka Liams kala fläck. Medan vi väntade satt Liam på golvet och lekte med läkarens stetoskop. Jag passade på att göra så att han fick lyssna på sitt eget hjärta och då stannade han upp helt. Han verkade bli väldigt lugn av att höra hjärtslagen =) Borde ha filmat honom.

Nu får vi bara vänta på att remissen ska komma så att de kan undersöka vad det är som han har fått på huvudet. Läkarn sa att ja det är ett födelsemärke men inte ett vanligt sådant. Hon tror att det hände något under min graviditet som gjorde att han fick ett sår och sedan har det inte läkt ihop ordentligt. Men vi får se vad det blir för resultat sen.


När vi var klara där åkte vi för att hämta Scott som blev överlycklig över att farmor var med. Det första han sa när han vaknade var att han ska sova hon sin farmor =)

Efter att Scott åkt bakade jag en tårtbotten och hallon curd till en av tårtorna som jag ska ha till på söndag. Familjen blir som vanligt testkaniner när jag bakar.





¨




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar