torsdag 14 januari 2010

Barnakuten

Jag o Anderas åkte in till barnakuten med Scott vid typ 22 tiden.
Satt o mata han som vanligt o skulle få han att rapa. O från ingenstanns sprutar massa spya ut över hela mig o soffan.. massa trevligt, eller inte. Vart jätte rädd o trodde att han kunde va sjuk eller nått så jag ringde till vårdguiden o frågade de va d kunde bero på för d e ju inte bra när de spyr så mkt.
Hon tyckte att vi skulle åka in till huddinge barnakut o d gjorde vi.
Så gjorde läkarn en massa undersökningar o kom fram till att han trodde att d berodde på att Scott nu äter så mkt som han vill äta men att hans mage inte e van med d eftersom att han fick för lite mat innan. Har inte lika mkt mjölk nu som jag hade förut så han blir inte tillräckligt mätt, han har tydligen vart massa hungrig hela tiden o nu när han får ersättning oxå så blir han mätt o d e inte magen van vid.
Men om han skulle spy igen så skulle vi åka tillbax o kolla. Får hoppas att han inte gör d..
Läkarn tyckte oxå att Scott har gått upp lite långsamt o att han borde väga lite mer. Så jag fick en lapp av honom o så skulle jag ringa till barnmorskan på bvc o boka en tid till på fredag o väga honom för att se att han har gått upp i vikt sen vi va där idag.
Hoppas att han börjar gå upp bättre nu då.. Jätte läskigt när han e så vill ju att han ska må bra..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar