fredag 4 september 2009

Foglossning och tryck mot bäckenbent

Woho vilken dag !! Blää
Vaknade inatt av att jag va jätte kissnödig o sprang på toa .. när jag kom tillbax o tänkte lägga mig ner så fick jag skit ont i magen .. min livmoder drog ihop sig o d vägrade släppa... kunde inte lägga mig ner igen så fick sitta upp en stund.. men när jag märkte att d inte gick över fick jag försöka lägga mig på sidan o d gick lite bättre. Fast d gjorde skit ont fortfarande...
Andreas försökte massera o prata lite med magen o d hjälpte ett litet tag .. men sen började d göra ont igen .. så jag fick knappt någon sömn.. Låg o höll händerna på magen för att känna bebisen .. Men hon rörde inte på sig .. inte en enda gång.. o jag fick panik .. jag va så himla trött men jag kunde inte somna förrän jag fick känna henne sparka...
D va typ 10 min innan jag skulle upp som hon rörde på sig lite...

Idag hann Andreas pappa komma före mig till parkeringen o stod o väntade på mig vid bilen .. jag va så himla trött o orkade knappt prata kände mig inte så trevligt men jag va inställd på att jag skulle klara av den här dagen ..
Kom till jobbet o kände att d fortfarande gjort skit ont.. som tur e så har jag en underbar chef som förstår o sa att jag kunde gå hem om jag vill.. men när jag hörde att Maggie skulle göra certifiering på line-clearance på vakuumkontrollen så tänkte jag att jag kunde stanna kvar o göra den iaf..
Visste inte att d skulle dröja så länge men ca 10.30 kunde jag gå .. gick super långsamt mot t-banan för att undvika smärtan men d högg endå till ibland.. sjukt jobbigt..

Ringde till vårdguiden när jag kom till Andreas de sa att jag skulle vila en massa för man kan få ont när man e trött o sen att jag skulle ringa tillbax om d blir värre. Hon sa även att jag kunde köpa en gravid gördel som skulle stödja magen så att man inte får ont.. Håller på o se om jag kan hitta en .. sen ska jag vila lite till Andreas kommer hem ..

Får se om jag orkar gå ner o fiska med grabbarna idag ..

2 kommentarer:

  1. Heeej gumman. Är du o Andy ett par nu eller igen?

    Kramis gumman

    Love U

    SvaraRadera
  2. Hello
    nää vi e inte tillsammans igen .. d kommer nog ta ett tag innan d blir någe mellan oss om d nu blir d..

    krams älskar dig me darling

    SvaraRadera