torsdag 26 mars 2015

förhoppningsvis bara en natt till

Läkaren kom in för ett litet tag sen och sa att mina värden har sjunkit super mycket vilket är bra. NU kommer jag inte på antibiotika på dropp utan Kåvepenin i tablettform istället.
De ville att jag ska stanna till imorgon så att de ser att det fortsätter neråt. Om det gör det så kanske jag få åka hem. YAY

Hon sa också att jag kommer att vara seg ett bra tag efter att jag kommer hem också och tom efter förlossningen, men att jag troligtvis inte kommer att smitta bebisen eftersom att kuren ändå gått så pass långt.
Hon sa att det är rätt vanligt att man får en allvarligare infektion som tex lunginflammation när man är gravid eftersom kroppen inte är lika stark och då är symptomen värre än när man inte är gravid då vi redan har så mycket tyngd och annat som kroppen prioriterar.

Har fått hjälp med hur jag ska andas under förlossningen med min hosta som jag kommer ha kvar och de hoppas att bebisen stannar kvar till jag mår bättre för att underlätta för mig, annars kan det bli jobbigt.

Har haft en del förvärkar nu medan jag har legat här men jag vill inte att lille tittar ut ännu. Vill kunna pussa på honom utan att vara rädd över att jag kommer smitta honom.

Får se hur mina värden ser ut efter blodproverna imorgon.


Har haft lite panik efter att jag har legat här så länge själv (tycker det är obehagligt med sjukhus). En del tårar har runnit längs mina bleka kinder. Läkare och barnmorskor har tröstat mig lite. Måste tänka på att det ändå är bra att jag är här och kan bli frisk istället för att åka hem och kanske bli super dålig igen.


Har suttit och kollat på "Naked and afraid" sen imorse. Tur att det finns 3 säsonger så jag har något annat att göra än gråta iaf =)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar