torsdag 12 mars 2015

Nu har jag hunnit göra en del på morgonen.

Jag var rädd att jag skulle ha ännu en dag då det inte finns något att göra men jag har hittat en massa som jag kan göra :P
Började med att jag lämnade Scott på förskolan och när jag kom hem började jag med att sätta ihop lillens nya vagn. Det var inte så lätt som jag trodde att det skulle vara.
Man skulle spänna liggdelen så att den blir hög och fin och det var inte lätt. Man var ju tvungen att vara stark i armarna och ni som känner mig vet att jag inte är det.. haha
Men efter att jag använt båda benen och båda armarna till att dra och spänna så lyckades jag iaf sätta ihop vagnen. Den är så himla fin och jag längtar till lillen får ligga i den =)

Nu står vagnen bredvid spjälsängen som jag bäddade i början av veckan =)


Sängen kommer nog inte att stå där när lillen kommer då jag förmodligen kommer att vilja ha han nära mig. Mest för att det är ganska jobbigt att gå upp på natten och gå in till ett annat rum, men sen också för att jag ska kunna hålla koll på honom. Vet att jag var super nojig med Scott och ville se att han andades hela tiden. Man har hört för mycket skräckhistorier.


När jag var klar med rummet var det dags att fixa lite i köket. Har ordnat lite plats åt nappflaskorna och dessutom diskat de. Tänkte att det kan vara bra att de iaf är diskade och sen kan man sterilisera de när lillen har kommit =)

Nu sitter jag här och tar en liten paus och äter banan och lyssnar på Ed Sheeran innan det är dags att börja dammsuga och plocka undan lite små saker så att det blir rent och fint.
Det är det som är ganska skönt när man är hemma, att man hinner städa och ha det rent runt omkring sig hela tiden vilket jag älskar.

Imorgon måste jag lämna Scott lite tidigare på dagis eftersom jag har ett fackligt möte 9:00 som jag måste ringa in till. Sen tänkte jag vila lite och hämta Scott runt 12 så vi kan hänga lite.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar