fredag 6 mars 2015

Tillväxtultraljud

Idag var jag iväg på tillväxtultrajud.
Förra veckan när jag var hos min bm tyckte hon att magen hade sjunkit väldigt mycket. För er som inte har varit gravida tidigare så mäter barnmorskan magen vid varje besök för att se hur stor livmodern är. Man följer en viss kurva och förra veckan när hon mätte mig låg magen väldigt långt ner, hade SF på 32.
I tisdags när jag va där igen för att kontrollera magen hade det sjunkit till SF 30 och då valde min barnmorska att skicka en remiss till Huddinge sjukhus för att de ska mäta och väga bebisen för att se så han växer som han ska.
Min bm sa åt mig att det troligtvis är så långt för att han har sjunkit ner i bäcken (han låg tidigare i säte).
Fick snabbt en tid för ultraljud och under de senaste dagarna har jag faktiskt varit lite nervös och tänkt att det skulle varit för lite fostervatten eller att bebisen inte fått tillräckligt med näring från min moderkaka.
Var skönt att jag hade Angela med mig som stöd som ställde massa frågor som är super bra. Jag var så förtrollad av min lilla plutt att jag inte kunde tänka på en enda fråga att ställa.
BM sa att det är svårt att få bra bilder på bebisar så sent i graviditeten men jag tycker att hon lyckades få en super fin bild på Liam.
Tycker han är ganska lik Scott på den bilden va tycker ni ?



Scott 4 dagar gammal






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar