onsdag 25 mars 2015

Sjuk tjej !

Igår när jag skulle lämna Scott på dagis kände jag mig inte helt hundra, det har jag iofs inte gjort sen tisdags förra veckan. Men kände att febern var på väg tillbaka.
Efter att jag lämnat Scott lägger jag mig i soffan och efter en timme ungefär vaknar jag av att jag har jätte svårt att andas och hyperventilerar. Går upp på toa och ser en blek tjej i spegeln.
Jag går in till sovrummet och lägger mig i sängen med två täcken och ringer till pappa på en gång. Hade tid på VC 14:30 men kände på en gång att jag inte skulle orka åka in dit kommunalt.

Ringer till förlossningen där de säger att jag ska åka in till VC på en gång och strunta i tiden så att de får kolla mig på en gång.
Efter ett litet tag ringer pappa och frågar hur det går och så berättar jag att de på förlossningen bad mig att åka till VC. Pappa kör då hela vägen från Kista till Skogås för åka med mig till vårdcentralen i Trånkan (vilken klippa).

Vi blir kvar på VC ganska länge typ 2 timmar tror jag. De tog lite tester lyssna på lungorna och tog ett blodprov. När de är klara med allt säger doktorn att mina infektionsvärden var väldigt höga och att han skickar mig vidare till sjukhuset för att utesluta en propp i lungorna.
Skickar ett sms till Angela som kommer och möter mig så jag får lite sällis. Sitter och väntar på akuten i 2 timmar innan de kommer på att "oj men du ska jag vara på förlossningen"
Fick göra ungefär samma tester igen där men de lyssnade också på bebisen för att se så att han mår bra.

På natten kom läkarna äntligen in och sa att jag måste stanna kvar för jag har lunginflammation och mina värden var ännu värre än på VC. De kopplade in antibiotika och sa att de kommer tillbaka vid 7 på morgonen och kopplar in igen.

På morgonen vid 7 tog de nya blodprov och så fick jag mer antibiotika. Har inte kunnat sova så mycket för jag vaknar varje gång jag hostar men har inte haft så mycket att göra här i och med att jag bara hade 9 procent kvar på mobilen när jag vaknade *suck*

Lite senare tittar Andreas förbi med min dator och lite annat nödvändigt. Vilket var super skönt. Direkt när han ska åka vidare kommer Angela och hälsar på ett litet tag.


Nu har jag fått i mig lite pannkakor och sitter i ett nytt rum på avdelning 63. Det är den avdelningen man kan hamna på efter att man har fött barn om det inte finns plats på hotellet. Detta rum är typ  sjukt mycket större än det jag och Andreas fick ligga i när jag fött Scott.
Har en egen dusch och toalett på rummet vilket känns skönt.

Har pratat lite med Scott också saknar honom massor.
Nu får vi bara se vad mina blodprover visar imorgon. Får jag åka hem eller inte. Känner mig mycket piggare men tydligen gör inte min kropp det.










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar