måndag 16 mars 2015

Måndag

Jaha nu har jag varit och lämnat Scott. Tänkte att jag skulle försöka ta det lite lugnt innan jag börjar fixa lite hemma och väntar på att Mirela ska höra av sig =) Plutten ligger så långt ner just nu så jag har lite jobbigt att gå eller gå på toa, känns som att hela min insida kommer att falla ut när jag sätter mig på toa(mysigt va).
Vet att detta betyder att bebisen är på väg, men jag hoppas att han inte trycker såhär i 19 dagar till, om han nu bestämmer sig för att komma på det utsatta bf datumet.
Det är ganska svårt med de där datumen som de sätter ut för barnmorskan kan aldrig riktigt veta när man blev gravid utan det är mer en gissning. Och även fast man gör ultraljud så är ju alla bebisar olika stora

Har fått lite gissningar på när bebisen ska komma:

Hernan : 2 veckor innan bf
Svärmor : 28 mars
Maritha : 30 mars
Mirela : 1 Arpil
Emma G : 3 April
Jag : hoppas på den 4 april men tror att jag kommer att gå över tiden.
Martina : 8 April


När tror du han kommer? Skriv gärna en kommentar. Det är alltid kul att ha olika gissningar och sen se när bebisen faktiskt kommer ut och vem som kommit närmast.

Klockan 2 måste jag vara på jobbet då vi har ett fackligt möte. Var ett tag sen jag var där sist, skulle kunna ringa in istället men jag orkar inte bara sitta hemma hela tiden så det är lika bra att jag åker dit =)

Just nu sitter jag och tittar på 50 shades of Grey och äter frukost blir en lagom lång paus innan jag ska fixa med disken och bebissaker =)

Har ni inte sett 50 shades så kanske ni ska göra det. Men om ni har läst böckerna kan det hända att ni blir lite besvikna. Det är så mycket saker i boken som fattas i filmen(så är det alltid) ,men det är viktiga saker som gör att man fattar lite mer om vad filmen handlar om.
Man behöver nästan ha läst första boken för att se filmen för annars fattar man inget. Såg filmen på bio och det var många som satt som frågetecken.
Om man läser de flesta recensionerna om filmen märker man att de som skrivit de inte har läst böckerna för de försöker förklara vad den handlar om men har inte hängt med alls. Så läs boken innan ni ser filmen om ni inte har gjort det.




Trevlig måndag på er alla =)





1 kommentar:

  1. Hej hej. jag tror han kommer den 28 mars, svärmor

    SvaraRadera