onsdag 3 februari 2010

MVC(efterkontroll)

Om ett litet tag ska jag o Scott åka till farsta för en efterkontroll hos min barnmorska Jill. Vet inte riktigt va man gör på efterkontrollen men jag antar att man pratar om förlossningen o sen d viktigaste va jag vill ha för preventivmedel för jag vill ju inte bli gravid igen liksom .. haha

Funderar på en kopparspiral men jag måste fråga en massa vet inte riktigt.. inga hormoner kan jag ha så kanske nått som hjälper mot mensvärk ..

Berättar hur d har gått när vi kommer hem igen


pussilago

1 kommentar:

  1. Jag skulle rekomendera att du testar hormonspiral. Ca 90% av kvinnor som har det märker inget.
    Då hormonet är samlat på "ett ställe" så reagerar man inte på samma sätt som om du skulle ha stav, spruta eller piller som måste ta sig igenom hela kroppen.
    Har du kopparspiral så får du mens och mensvärk som om du inte skulle ha något.. (jag fick rekomendationen att tänka tillbaka hur mensen va som tonåring, vilket var en bra jämnförelse.. huga!)

    Fördelar med hormon: Mindre mens och mensvärk.

    Nackdelar: fortfarande är det 10% som faktiskt känner biverkningar från hormonerna, samt att hormonspiralen kostar 1000-lappen, kopparn är gratis.

    SvaraRadera