söndag 4 oktober 2015

Hur lyckades du bli så ljus i håret?..

Är en fråga som jag har fått jätte ofta. När jag började färga mitt hår använde jag endast HM:s blekningsmedel som gör att man ser ut som en morot.
Eftersom att man har rött pigment i håret när man har mörkt hår blir håret alltid mer åt ett oranga hållet. Men...
Om man efter en sån blekning lägger i en ask-eller pärlblond färg i håret som tar bort allt det gula och oranga så blir håret mycket ljusare.

Jag använder alltid HM:s belkning först (om man vill ha en mörkare blond kan man hoppa över detta steg. Och därefter lägger jag i L'oréal Paris (Les Blondissimes Préférence ) Etreme Platinum i håret.
Den innehåller Anti-yellow care och bleker upp till 8 nyanser.
Jag tycker den fungerar as bra plus att håret verkligen blir super ljust på en gång istället för att man ska bleka 500 gånger och förstöra håret.

Snart är det dags för mig att färga mitt hår igen men jag funderar på att göra en slags ombre i mitt hår så att det är lite mörkare i hårbotten.









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar