fredag 17 juli 2015

Babymonitor Topcom

Fick hem en babymonitor idag som jag beställt för ett tag sen. Vi hade en som vi använde till Scott men den gick sönder efter några år.
Den nya har en kamera och parent unit delen har en skärm som sätts på så fort Liam rör sig/gråter i sängen.
När det är mörkt inne på Liams rum blir bilden svartvit och på dagen är det i färg.

Får se hur det fungerar. Än så länge fungerar den underbart bra. Är sjukt bra att använda en monitor när bebisen sover i ett annat rum. Jag brukar alltid bli så nervös och går in till rummet flera gånger på kvällen men nu kan jag bara titta på kontrollen för att se Liam =)
Man kan ställa in om man vill att monitorn ska varna en när det blir det man själv anser att vara för varmt eller för kallt inne på rummet och sen kan man välja en melodi som ska spelas(om bebisen lättare somnar till musik).







Imorgon ska jag och Angela åka till Ikea för att handla lite grejer.
Jag ska köpa en byrå och klädhängare(om den inte är för stor) till Liams rum. Sen tänkte jag köpte lite grejer till namngivelen(till bakelserna)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar