söndag 26 juli 2015

Namngivningsceremoni

Nu var det några dagar sen jag skrev eller la upp något här. Har haft väldigt mycket att göra inför namncermonin som vi hade igår för Liam.









































Vill återigen tacka alla som kom och för de fina presenterna som Liam fick.

Vi började ceremonin med att jag pratade lite om vilka namn jag har valt och vad de betyder.

Kan ju skriva det lite kortfattat om namnen
Liam Eric Poip är namnet vi har valt åt honom.

Liam betyder "stadig, fast försvarare" och är en irslänsk kortfortm av namnet William.
Palcering i namntoppen 2014: 5

Eric är ett nordiskt mansnamn av fornnordiskt ursprung (Airikr) och betyder "härskare, kung" eller "stor, mäktig"
Eric är det allra vanligaste mansnamnen i Sverige och ett av de få som varit vanligt i alla tider.
Namnsdag den 18 maj(sedan medeltiden)

Poip har egentlien ingen betydelse utan är ett namn som Andreas har valt åt bårde Liam och Scott. Han kom på det "namnet" när han spelade CS.

Presenterade även vilka faddrar vi har valt, vilket är Sanna, David och Jonas därefter fick de ett Fadderbevis och en present.

(berättade inte allt som jag skrivit då jag hade svårt att tyda min egen handstil men lite iaf haha)

Efter att jag pratat klart fick alla fika och under tiden cirkulerade Liams gästbok som man kunde fylla i om man ville. Vissa villa fylla i det lite senare då de ville ha tid på sig att tänka på vad man ska fylla i, vilket är helt ok =)



Här är presenterna som Liam fick igår :

Från David och Björn




Från Sanna






Från farmor


Från Gammelmormor Tyra


Från mormor , morfar och Jeanine



Från farbror/Gudfar Jonas, Sanna, Linus, Tilda och Emil

Från Linnea, Ibrahima, Mohamed, Naima och Amie


Från farfar och Annika



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar