torsdag 2 juli 2015

Vaccination och fiske

Liam har börjat ta ur sin napp själv nu och försöker sedan stoppa in den i munnen.. haha
Så synd att jag inte lyckades få en bild på han när han höll i nappen. Men det kommer säkert fler gånger.








Idag var Liam och fick vaccination på sin 3 månaders kontroll.
Han var nu 63 cm lång, väger 6685 gram och har ett huvudomgång på 42 cm.
Enligt barnmorskan vi träffade har Liam nu äntligen lagt sig på en kurva. Han ligger lite över normal för sin ålder. Längden fortsätter att öka och där har han inte lagt sig på en kurva ännu men det kommer väl.
Liam var väldigt pigg och glad och pratade och log mot barnmorskan som heter Eva.
När det var dags för vaccinet fick han sitta i mitt knä medan hon fixade med plåster och torkade rent där hon skulle sticka honom.
Eftersom att jag tycker att det är jobbigt med sprutor så tittade jag bort medan hon stack min prins.
Efter ett tag hörde jag Liam börja gråta och fattade då att första sprutan var färdig och jag kände hur mina tårar rann ner för mina kinder.
Scott kom och satte sig närmare Liam för att trösta honom och höll honom i handen medan han fick spruta nummer två. Då skrek Liam ännu högre och mitt hjärta gick sönder. Hatar detta men det är ju bra att få de. Vi alla har ju varit där.







När vi var klara skickade jag sms till Andreas och bad han göra sig i ordning så att vi kunde åka iväg till Farsta där han skulle byta presenterna jag och Scott köpt till honom. Efter det drog vi iväg till djuraffären för att sedan promnera till Farsta strand för att köpa fiskekort och sen fiska.

















Klockan 16 möte jag upp en kille som köpte min rosa PS2 och rosa PSP och sen var det dags att grilla och äta god mat på balkongen.
Som Andreas sa till mig hundra gånger skulle jag kunnat få mer pengar för dessa men jag ville bli av med de så fort som möjligt och nu har jag pengar som jag kan använda till Liams namngivning.
Jag har lite fler saker som ligger upp på tradera. just nu är det några som budar på min gamla digitalkamera så vi får se vad man får för den.
Nästa vecka kommer jag kunna skicka ut inbjudan, lite sent kanske men aa :P jag tycker det blev fina iaf =)

Medan vi höll på att fixa med maten märkte vi att Liam började bli dålig, eftersom att han skrek så mycket. Han är ganska lugn annars. Efter ett bad lyckades jag få han att lugna ner sig och så prata han med mormor och moster. Just nu ligger han i sängen och sover. Får se hur det går för honom inatt.










Scotts öga har svullnat upp rejält efter ett myggbett han fick igår när han var ute och lekte.
Har lite bilder på det. Men nu när han vaknade och hade sin nattskräck så ser vi att det är ännu mer svullet men han gnuggar ganska mycket på det iofs. Han kommer nog inte kunna se så mycket på det ögat imorgon.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar