fredag 18 september 2015

Fixar dag

Orkar egentligen inte men håller på att fixa massor hemma. Har precis rensat Liams byrå. Han har vuxit ur storlek 68 så det var bara att byta ut de till 74:or. Några byxor i storlek 68 har han kvar då de är ganska stora. Men alla bodys var grymt små :S


Igår orkade jag inte göra så mycket då jag mådde skit. Skickade mess till Andreas som fick sluta tidigare och efter att han hämtat hem Scott från skolan åt vi pizza.

Medan jag låg i soffan igår passade jag på att prova göra en nyckelring som Angela ville ha. Och det gick rätt så bra. Skulle va skönt om man hade någon pärhatt eller något men det funkade ändå =)


Pratade med kvinnan från skolinspektionen i onsdags också. Hon ringde klockan 9 precis när jag försökte få i mig frukost innan vi skulle iväg.
Hon berättade att 25 minuter inte är orimligt långt till skolan(nej vissa har ju längre fattar jag med) och att man INTE har rätt att gå i en skola nära hemmet.
Försökte förklara för henne att jag vill veta om det är någon som undersöker närhetsprincipen. Så sa hon igen 25 min är inte orimligt långt till skolan och de har de följt närhetsprincipen.
Så läste jag upp det som vi fick i beslutet "Om ert barn placeras i mörtviksskolan skulle det innebära att annat barns rätt till en skola nära hemmet åsidosätts".
Försökte förklara för henne att det är det som har hänt oss då barn runt om där vi bor blivit placerade på mörtvik och edbo medan vi placeras i en skola vi inte ens sökt till som ligger längst bort från oss.
Hur kommer det sig att alla andra barn prioriteras och vi får hamna i en skolan ingen sökt till för att vår gatuadress till hör just den skolan?
Det hade hon inge svar på men om det var så så kanske det skulle bli ett fall att undersöka.
Hon ville att vi ska rita ut på en karta vart barnen bort någonstanns, vart vi bor och vart skolorna ligger som en överklagan så får vi se.
Så jag får väl försöka göra det nu i helgen.


Idag kommer mamma hit för att passa barnen medan jag ska på Sannas hejdå AW. Kommer sakna henne massor när hon är borta :( men hon kommer att ha det så bra 

Ska försöka göra klart en tårta nu. Är inte riktigt nöjd med den men det kanske blir bra ändå.
Jag satte äntligen upp klockan som Jeanine köpte till mig för något år sen. Tog sjukt lång tid men det blev iaf bra. Känns som att jag skrivit om detta innan men aa














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar