måndag 14 september 2015

Svar från skolinspektionen

Det känns hemskt att veta att det inte finns något hopp. Här får man ett svar från skoinspektionen som för det första inte har uppfattat vad min anmälan handlade om och sedan  har de inte undersökt att de har gjort om sitt standardsvar ordentligt innan de skicka det?

Känns inte alls seriöst. När Liam ska börja skolan kanske man ska skicka in papper om köplats bara till den skolan vi vill att han ska gå i istället i och med att vi inte har rätt att göra något skolval för att vi bor mitt i skogås.
Det finns nog ingen man kan få ett ordentligt svar i från i och med att alla i kommunen hittar på olika ursäkter till oss föräldrar som ringer.

Nu hade Scott tur att han fick börja på den skolan som han ville, men jag vet andra barn som inte har haft samma tur som mår ganska dåligt.

Förstår fortfarande inte vart mina skattepengar tar vägen, varför vi betalar så mycket pengar till kommunen för barnomsorg eller får dyrare hyra varje månad.
Vi har inga gatulampor som fungerar, barnen hamnar i skolor som ligger långt bort för att de anser att ansökningarna är ojämt fördelade mellan skolorna.
Barnen har ingen gård att leka på vår gård, och de köper inte in ny utrustning till tvättstugan fast maskinerna hela tiden är sönder vilket gör att man aldrig kan tvätta ordentligt.
Någon som vet hur pengarna används? Vet att en del går till barnomsorg, kyrka och SL men resten av mina 33 procent da? Någon som vet?





nej nu ska jag sluta gnälla. Måste gå och lägga mig nu, man vet ju aldrig hur länge jag får sova. Liam har fått feber nu, antagligen av vaccinet. Imorgon ska vi åka till huddinge och gå på efterföljning av eksem. Ska se om de har något svar på varför han har en torr fläck på huvudet som blir väldigt rött ibland.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar