måndag 4 april 2011

Förskola imorrn ..

Min lille prins är hur trött som helst efter idag. Han har gått som bara den..
Efter att jag jobbat kom Linnea och tjejerna hit. Va ett tag sen vi hängde sist(så konstigt att man kan sakna personer så mycket) Linnea va snäll nog att fixa super god mat till oss det tackar man aldrig nej till.
Scott, Amie och Naima lekte en massa. Scott gick lite grann när de va här, han såg fortfarande super rädd ut.
Men några timmar senare eller aa när Big brother live sändningen började så ringde jag upp Camilla på skype och då skulle Scott imponera på henne. Det sjuka va ju att han pratade med mormor och morfar precis innan och då va han inte så pigg på att gå men så fort han såg Camilla så gick han non stop.
Det var liksom fram och tillbax mellan vardagsrummsbordet och tv'n. Han gick en sväng till Anderas som satt och spelade cs men sen kom han tillbax och fortsatte som innan.
Han följde tom efter mig när jag skulle ge honom en bulle.
Helt knasigt hur det från ingenstanns kan ändras så där. Och jag e så glad att han äntligen vågar gå själv vi har ju sett att han har gått förut men det va bara om vi fanns i närheten(men jag förstår att han tycker att det är läskigt, det är det alltid med nya saker)

Imorrn börjar inskolningen på förskolan, känns hur kul som helst att han ska få börja på förskola nu och få leka med alla andra barnen och lära känna lite fler vänner =)
Vi har bestämt så att Andreas ska va med på den. Känns som att det har vart jag som har gjort allt annat, men det är ju inte så konstigt då jag inte haft nått jobb. Andreas har missat så mycket och jag vill inte va den som tar allt i hans uppväxt. Tycker vi ska ha lika stor del utav utvecklingen.
Han är nog super nervös för att gå dit och tror att han kommer känna sig lite out of place, men jag tror att det kommer gå super bra. Andreas är en super bra pappa till Scott och han vet hur han får Scott att känna sig trygg.
Scott har ju redan kommit på att när pappa kommer hem är det dags att leta fram fotbollen och leka med pappa. Han fattar alltså att pappa tycker om fotboll hehe (:


Här kommer en bild på min trötte lille Scott






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar