torsdag 14 april 2011

Scott började dagen med ..spya

Helt plötsligt började Scott att skrika. Det gick inte att trösta honom. Vi märkte på en gång att han hade jätte ont. Efter ett tag tog han emot flaskan och började äta lite. Men det kom upp lite fort som det åkte ner. Han har alltid slemmig hosta när han är förkyld vilket gör att maten lättare kommer upp. Ibland spyr han upp slem.

Men det var bara att gå upp 5 på morgonen. Så tidigt har jag aldrig vaknat med Scott. Han är alltid så duktig och sover länge men när han är sjuk så finns det inget schema att följa.
Försökte sova lite på soffan medan Scott lekte men han kom ofta och ville ligga bredvid mig, somnade en liten stund men sen ville han upp igen. Så gjorde han typ 2 gånger.
När klockan va 9 bestämde jag mig för att ringa till bvc för att boka en tid. Hon tyckte jag skulle gå till vårdcentralen med Scott så att de tittar i hans öron så han kan få örondroppar.
Men vi bokade en tid till imorrn så att hon kan väga honom och titta lite på honom. Han har blivit så himla smal min lille prins. Han gick ner en massa innan operationen när han hade öroninflammation sist. Hans tjockis kinder bara försvann, det ända som är lite "stort" på honom är magen.
Tycker så himla synd om honom.
Nu har han iaf fått örondroppar, hostmedicin, nässprej och alvedon (vilket han hatar, man behöver bara ta fram medicinen så börjar han skrika) så han ligger och sover sött i sin säng. Får se hur länge han kommer att sova. Men han behöver verkligen sova(jag me egentligen men aa)

Just nu är Jean-Claude här och städar så att det blir rent och fint hemma. Rätt så skönt att inte jag måste göra allt själv längre, mycket bättre att han är här och får betalt för det. Då måste alla betala en slant som han får i slutet av månaden.
Och nu skulle det inte förvåna mig om det kommer en anonym kommentar som säger att jag är lat. Orsaken till att Jean-Claude städar här är för att ingen annan städar hemma förutom jag och jag är trött på att ha hemmafru rollen för jag jobbar ju oxå.







3 kommentarer:

  1. fy fan va lat du är! :P men älskar dig dig ändå! puss

    SvaraRadera
  2. Känns det inte konstigt att betala sin morbror typ för och städa hos dig?! förstår att det är skönt med lite hjälp

    SvaraRadera
  3. Jo vi mår bra tack, hoppas allt är bra med er.

    Emeline gjorde ju så hela tiden tills vi till slut fick veta att hon hade förkylningsastma och nu tar hon medicin så det blir inte nå mer spya, så skönt :)

    SvaraRadera