torsdag 28 april 2011

Lessen liten plutt

Idag vart Scott jätte lessen när jag lämnade honom på dagis..Det är inget man är van vid. Han brukar aldrig bry sig när man lämnar honom och då har han ändå blivit lämnad hos mormor/morfar/farfar osv.
Men idag så va det inte riktigt Scott's dag. Men men det är nog mycket bättre nu.
Så fort han börjar leka så glömmer han allt.

Om bara några dagar åker vi till USA. Det känns helt underbart, ska bli skönt att få komma iväg ett tag. Vi ska shoppa och sola en massa.
Har köpt det mesta som vi ska ha med oss dit bort nu är det bara lite kvar + att vi ska växla pengar.
Tänkt ta med min dator så man kan föra över bilderna direkt på datorn så slipper man få en massa bilder och inte veta vilka dagar de är ifrån .. Jag tycker iaf det är krånligt.
Någon som har tagit med sin dator till USA nångång kanske ?? Tror inte det ska va nått problem då man sett många som haft med det. Det är ju bara att de scanar igenom datorn på rullbandet =)

Va på banken igår och fick äntligen föra över mina pengar från den jävla banken. Usch tycker verkligen inte om deras sätt att bemöta sina kunder.
När jag va där i oktober förra året så sa de att det skulle ta 6 månader innan kontot vart "dött" och att de spärra det så länge. Men sen skulle jag få mina pengar.
6 månader senare har jag fortfarande inte fått mina pengar och mamma hittade äntligen den där jävla bankboken.
Jag ringde först för att kolla om mina pengar skulle komma den här månaden eller inte, men hon som svara sa "nej jag kan inte se nått här så du måste kontakta det bankkontor som du var på så att de kan svara på dina frågor" fick även reda på att om man har bankboken så kan man föra över pengarna direkt.
När vi kom till SEB i farsta sa de men det kan ta upp till 7 månader innan man får sina pengar(samma kvinna som sa att det skulle ta 6 månader). Och sen när jag visa bankboken så sa de att de aldrig vart med om att någon har hittat den sen.
Men nu har jag iaf pengarna. Lite irriterande att jag va tvungen att betala för ännu en överföring fast de inte ens fört över mina pengar första gången. Men aja.

Nu håller jag på att plocka undan lite grejjer till Jean-Claude kommer hit och sen är det dags att hämta Scott på dagis. Han är bara där till 14 idag =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar