måndag 4 april 2011

SÅ här gick det

Scott va som sagt på inskolning idag med Andreas.
När de kom dit så va alla ute och lekte så det första han fick göra va att leka i sandlådan. Efter det så va de inne och sjöng. Scott satt tydligen helt stilla när de höll på att sjunga.
Sen var det dags för mellis, där kom "problem nr 1". Scott vill äta själv(han kör "kan själv" stilen) och så fort man tar skeden för att hjälpa blir han hur sur som helst. Eftersom att det inte går så bra när han äter själv så kastar han alltid skeden i golvet.
Sen kom "problem nr 2" Sova efter mellisen, asså han sover ju inte på beställning, skulle inte spelat någon roll va de gjorde han skulle ändå inte sova han kör sitt race och sover när han inte orkar leka längre typ. Så har han alltid vart.
När vi e hemma brukar jag lägga han i sängen vid 12 och sen låta han leka där tills han somnar vare sig han vill eller inte och för eller senare somnar han ju. Men Andreas hade tydligen försökt i 45 minuter eller nått och Scott vägrade så förskoleläraren tyckte att de skulle gå hem så vi kan se hur det går imorrn .

Men imorrn är det tydligen jag som ska gå eftersom Andreas tyckte det var tråkigt där(vilket det självklart är, var samma på öppna förskolan när det inte var någon man kände som var där vilket va väldigt sällan) så han tänker inte gå. Jag ville verkligen att han skulle ta tag i det här själv så att han oxå får göra nått(som inte är så kul) med Scott.
Jag skulle tyckt att det var hur kul som helst att gå dit och se hur fröknarna är mot Scott och hur han trivs med de och de andra barnen. MEN jag är super förkyld, det känns inte alls bra. Tänk om jag smittar alla plus att de säkert tycker att jag är knäpp som kommer dit sjuk .. Eller så tycker de bara att det är kul att lära känna mig men man vet ju aldrig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar