söndag 23 augusti 2015

Fiska lite

Idag kom mamma, pappa och Marie förbi en kort stund. Mamma och Marie skulle handla lite i Hökarängen så jag följde med de dit. När vi var klara följde pojkarna med de till Kista där de kommer att stanna till imorgon. Saknar de massor :(

Efter att de åkt var det dags för mig och Andreas att promenera till Länna för att åka ut med båten och fiska lite.  Det gick lite segt i början. Sen efter att vi grillat och ätit fick jag napp(för första gången med kastspö). Det var en liten gädda men den lossnade innan jag hann få upp den tråkigt nog.

När det började bli mörkt bestämde vi oss för att ro tillbaka till bryggan. På vägen tillbaka trollade vi lite och efter ett tag märkte Andreas att det hände något med hans spö. Han trodde först det var sjögräs men sen såg vi att det var en super stor gös.

Den vägde 5.3 kg och var 82 cm lång =) har aldrig sett en så stor fisk live någonsin så det var as coolt. Jag stod och skakade när han höll på att plocka upp den. Om vi inte var i en båt skulle jag ha hoppat runt av glädje haha =)


Vill även passa på att gratta Jonas och Sanna så mycket på sin bröllopsdag. Ni är så fina tillsammans och jag längtar till jag får se bröllopsbilderna =)

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar