söndag 16 augusti 2015

Rulla runt !

I fredags la jag Liam i babygymet medan jag höll på att fixa 50 servettringar som jag fick i beställning. 5 minuter senare när jag tittar åt hans håll ligger han istället på mage.
Han har hela tiden lagt sig på sidan så fort man lägger ner han på rygg men i fredags bestämde han sig för att rulla runt och ligga på mage.
Efter ett litet tag börja han gnälla lite som han alltid gör när han tycker det är jobbigt att ligga på mage så det var bara att vända på han igen =)

Igår gick vi till en lekpark i skogås med grannbarnen och deras mamma. Det här året är det första året som barnen har lekt tillsammans alla åren som vi har bott här och de tycker verkligen om varandra.
Så när deras mamma frågade om vi ville fika och umgås med de tacka jag självklart ja. Så kul att få lära känna någon som bor här.
Vi hade ganska mycket gemensamt och hon är super trevlig. Det roliga är att hennes son och Scott (som är jämngamla) är exakt likadana. De är i samma upproriska tillstånd , haha :P
Efter att barnen fått spinga av sig gick vi till centrum för att handla något att fixa till middag, men det är inte lätt att handla med 3 barn som springer runt och skrikpratar, men vi överlevde.

Väl hemma hos oss fortsatte de precis som innan och man hörde nästa inte vad man tänkte.
Vid 22 tiden började de röra sig hemmåt och vi bestämmde att vi kanske ska ses idag också.

Om ett litet tag ska jag ringa till Scotts farmor för att se om vi ska mötas vid Magelungen. Artuns mamma skickade sms också och undra om vi ville äta lunch med de men vi får se hur det blir =)















Helt slut efter att ha lekt i flera timmar




Imorse vakna jag av att jag hörde Liam gnälla lite för att han var hungrig. när han ätit klart börja han på en gång att försöka rulla bort =)
När jag tar upp mobilen vänder han sig tillbaka på rygg och tittar förvånat på mig







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar