lördag 29 augusti 2015

Massor med mat

Idag har vi gjort en massa mat. Eller mest mamma faktiskt =)
Andreas och mamma fixade med kycklingen på morgonen och marinerade köttet innan det var dags att åka till Farsta och handla lite.

Vi tittade runt lite grann och hittade lite fina saker som vi ville köpa. Medan vi var där åkte Andreas och Scott tillbaka till Skogås för att möta upp Artuns pappa. Vi tänkte att det kan vara bra att kolla vart Scott kommer att gå någonstanns så att man inte går vilse på tisdag när han börjar där.
Det lät som att han tyckte att det var roligt och bråkade inte på vägen till skolan(vilket är super skönt)

När jag, mamma och Liam kommit hem från Farsta handlade vi det sista i centrum innan det var dags att börja fixa maten igen.
Medan mamma fixade med kyckligen i ugnen gjorde jag potatisgratäng och Andreas och Scott kom hem också.

Lite senare kom grannarna förbi för att hänga lite med oss. 
Barnen blir helt tokiga tillsammans när de leker. Det är så sjukt att se hur de taggar varandra och hur beroende de alla tre är av minecraft.


Har även hunnit göra ett halsband åt mamma som hon ska ha på sig imorgon på bröllopsfesten. Och jag har även fått beställniningar på armband, fotlänkar och en ring. Förmodlingen kommer jag att pyssla med det under helgen när vi kommit hem från alla partyn :P


Nu är det dags att gå och lägga sig så att man orkar gå upp. Förmodlingen blir det så att mamma och jag åker tidigare för att fixa resten av maten.

Pappa och Jeanine kommmer hit efter de har tvättat för att passa barnen medan vi är borta och festar lite =)








Andreas har lite kul medan jag försöker ta kort på maten






Andreas lyckades fånga en 8 kilos Liam idag. TItta hur glad han blev.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar