söndag 16 augusti 2015

Sista..

semesterdagen för Scott. Imorgon är det inskolning på fritids. Det gör så ont i mig att han är så ledsen över att börja i Sjötorp. Det här är något som man inte ska behöva utsätta sina barn för.
Vi måste tvinga han att gå i en skola utan sina kompisar vilket han fasar över.
Om det inte vore så att han reagera så starkt över detta skulle det inte vara några problem.
Men när våra grannar ringer och säger att Scott sitter i trapphuset och är ledsen och man kommer dit och han gråtandes säger att han inte vill gå till skolan känns det som att mitt hjärta ska expodera.

Jag hoppas verkligen att allt kommer att gå bra imorgon, men om jag känner Scott rätt kommer det inte att göra det.
Vi hållas att rektorn och chefen för förskolan ringer imorgon med något besked åt oss.

Rektorn sa i fredags att det var helt fullt och att han lovade att ringa efter att de har dubbelkollat att det verkligen är fullt i alla klasser(vilket det säkert är i och med att barn från andra delar av kommunen snor platser här också). Pratade även med chefen för förskolan där Scott gick som sa att det var en familj som inte har tackat ja ännu och att om de inte gör det denna vecka så ser hon inga problem med att Scott går ett år extra där.
Vi låter fortfarande Scott stå i kö till Mörtvik och hoppas att det blir någon förändring där innan 1:an börjar annars kommer samma problem att uppstå nästa år eftersom att Scott bor på felsida av Skogås.
Tråkigt att våra barn diskrimineras beroende på vart de bor. Varför ska man göra ett skolval när barnen ändå inte kommer att få någon möjlighet att placeras på någon av skolorna som man har valt?


Aja, idag var jag pappa och Andreas förbi Västerhaninge för att hämta en gamal tv-bänk som jag ville ha. Den är lite trasig men det struntar jag i för jag tycker den är fin ändå och den är perfekt hos oss som har en sån jobbig väg att ha tv-bänk.


Gjorde ett nytt armband idag. Det är så svårt att matcha kläderna med armbanden som jag hade innan så då tänkte jag "varför inte göra ett armand i svart och vitt". Det blev toppen.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar