onsdag 8 april 2015

BF+4

Har precis varit och lämnat Scott på förskolan. Skit vilken storm det är ute, så jobbigt med allt grus som blåser runt som stora elaka moln. Man kan inte titta eller andas utan att få i sig en massa grus. Det är nog det som är det värsta med våren.

Nej ingen bebis har kommit ut ännu, har fått massa sms osv, verkar som att alla andra längtar mer än vad jag gör :P
Han är grymt envis och vill inte komma ut. Har kollat runt i andras bloggar (asså på mammor som skulle föda i början av April) och det verkar som att det är många som har gått över tiden. Det sjuka är ju att när jag var gravid med Scott tänkte jag inte ens på att det var så pass få som faktiskt föder på det datum som barnmorskorna sätter när man går på MVC.
Man lär sig något nytt varje dag.
Båda mina graviditeter verkar vara exakt som min mammas vilket är lite läskigt. Mamma födde mig den 4 juli, jag var beräknad till den dagen. Jeanine skulle födas den 18 April men ville inte komma ut, hon föddes 3 maj istället.

Inatt kunde jag faktiskt sova bättre än tidigare, alltså utan några förvärkar. Vaknar som vanligt av att det är ganska obekvämt att ligga ner osv.
Nu är det inte många dagar kvar innan det är dags för mig att ringa till förlossningen sen får vi se hur länge jag måste vänta innan jag får komma in på undersökning och bli igångsatt. Under den tiden man väntar kan det såklart hända att allting startar av sig självt. Men med tanke på att jag inte känt något speciellt så känns det inte som att det kommer att ske.

Om några timmar ska jag träffa Angela. Får se om det blir någon promenad för oss. Skulle vara ganska skönt, men det är ju jobbigt när det blåser så där mycket :(









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar