torsdag 30 april 2015

Valborgsmässoafton

Mormor och morfar åkte precis hem. Känns lite tomt nu när mormor inte är kvar här. Va väldigt skönt att få lite hjälp med killarna så att man kunde vila lite grann.

Mamma lämnade lite haitisk mat till oss så vi kan äta imorgon.

Idag ska vi till Jimmy och Sabina på kvällen för att fira Valborg. Lite grill och mys går alltid hem =)
Scott är så glad över att få åka dit och tjatar redan om att vi borde åka till Farsta haha.


Igår kväll var Liam väldigt orolig. Han brukar aldrig gråta så mycket som han gjorde igår. Han letade efter mat hela tiden i typ 4 timmar och då hade han druckit 2 flaskor med ersättning (90 ml i varje) och dessutom blivit ammad ett flertalet gånger innan han fick ersättning. Kan vart så att han hade lite ont i magen också, det är så svårt att säga när de är så små.

Försökte få han att sova ganska länge men han sov inte mer än någon minuter innan han börja gnälla igen.
Scott ville hålla i honom ett tag så jag la honom i hans knä och medan Scott strök Liam på pannan somnade han. Han verkade tycka att det var väldigt skönt för han låg och sov hela tiden tills Scott blev trött och ville gå och lägga sig så jag tom Liam igen och då vaknade han.




Men när jag la ner han i hans säng vid 23 somnade han och när jag vaknade runt 04 låg han fortfarande och sov.
Jag plocka upp han ändå för att mata honom och la tillbaka han i sängen utan att han vaknade.
När klockan vart 06:15 hörde jag Scott gnälla lite. Gick upp för att se vad som har hänt och märker att han har kissat i sängen. Vi går upp och duschar och när vi är klara vaknar Liam och vill ha mat och då är klockan 06:30.
Efter Liam ätit vaknar han inte förrän runt 08:30. Scott tyckte att det var dags för lillebror att vakna så han gick in till Liams rum och klappa lite på han så att han vaknar.





Scott säger att han är en spårvagn




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar