torsdag 9 april 2015

Överburenhetskontroll

Nu har jag precis pratat med en barnmorska på ultraljudskliniken på SÖS och fått en tid. Ringde till förlossningen imorse för att kontrollera när det är jag ska ringa om förlossningen inte startar så sa en barnmorska där att det är till specialmödravården jag ska ringa och att de bokar en tid med mig.

Fick en tid 8:10 på Måndag för överburenhetskontroll. Vet inte exakt vad som händer då men antar att de ska kontrollera att bebisen mår bra och om jag har öppnats något, vilket jag inte tror jag har.
Känns så ruttet att komma dit och få höra att inget har hänt. Känns som att jag kommer att bli ganska besviken med tanke på att jag ändå har gått runt med en smärta en längre tid. INTE OK. Vill verkligen inte vara lika trött som på Scotts förlossning. Det tog ju så lång tid innan han va ute och all min energi försvann :(

Men det är skönt att veta att man har en tid inbokad iaf. Om lillen skulle titta ut innan månad skulle jag säga till på förlossningen så att de avbokar tiden. Så jobbigt med allt man måste komma ihåg haha


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar