onsdag 22 april 2015

Så trött

Inatt vart det inte så mycket sömn för mig.
Det börja med att Scott hade nattskräck runt 23 och börja sparka och gråta hysteriskt som han brukar göra när han får det. Jag och Andreas försökte lugna ner honom men det går ju inte så bra. Efter ett tag lugnar han ner sig och somnar i sängen, men vaknar upp ibland och gråter lite men somnar snabbt.
När han har somnat känner jag att jag har super ont i brösten och går in till Liam för att amma honom.
Jag lyckas sova 3 timmar men vaknar av att det spänner i brösten igen och hämtar Liam ännu en gång för amning. Somnar om lite och sen vaknar Scott och säger att han har ont i huvudet.
Jag går och hämtar han så han får sova mellan mig och Andreas. Men han vaknar flera gånger och säger aj hela tiden. Alvedon ville han absolut inte ha.
När han lyckas somna lite runt 5 går jag in till Liam för att amma han igen (ja jag vet mina bröst spänner hela tiden, stackars Liam) Liam somnar i min famn som vanligt efter att han har ammat men när jag bar in han till rummet igen och la han i sängen öppna han ögonen igen och va hur pigg som helst.
Försökte vagga han ett tag men han ville inte somna om, men efter en timma lyckades han somna igen och då vaknar Scott igen. Efter lite gnäll får jag i Scott alvedon och han somnar. Hör att Scott vaknar vid halv 8 och sätter igång tvn på hög volym. Sen vaknar Liam och började gnälla.
Så det var bara att gå upp. Nu är det jag som har ont i huvudet istället.

Snart kommer barnmorskan från BVC hit på hembesök sen får vi se om Liam fortfarande sover så att jag kan få sova lite också.


helt pigg


Mina torra händer. Fina utslag va?





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar