tisdag 28 april 2015

Ont i huvudet

Inatt sov jag as dåligt. Hade jätte svårt att komma upp och mata Liam och det kändes som att mitt huvud skulle sprängas. Går inte över när man tar alvedon heller. Så ledsen jag blir.

Var inte kul när Scott bestämde sig för att vara bråkig på morgonen =( Fick tjata på honom i 40 minuter innan han bytte om.

När jag kom hem från förskolan la jag mig ner i soffan för att försöka vila mitt huvud men då var Liam hungrig så det vart inte så mycket vila för mig.
Under tiden sprang mamma runt och städade lite. Om jag inte hade stoppat henne skulle hon städat hela lägenheten.

Klockan 14 hade vi tid på BVC. Liam är nu 54 cm och väger 3795 gram så det går åt rätt håll.
Den här gången känns det mer ok att jag inte har så mycket mjölk. När jag märker att han inte blir mätt fixar vi ersättning på en gång. Med Scott hade jag mer ångest eftersom att andra föräldrar sa att barnen blir sjukare om man inte ammar de. Kände mig som en så dålig mamma för att jag inte kunde.
Men nu har jag lärt mig att man inte ska lyssna på vampyrmammorna utan jag gör det som känns bäst för mig. Jag känner mina barn mest. Alla andra kan hålla sina dumma kommentarer för sig själv.

När vi klara på BVC gick Andreas iväg för att hämta Scott på förskolan medan jag ammade Liam. När vi va klara skicka jag sms till Andreas som sa att Scott ville att mormor skulle komma. Så vi mötte upp de på dagis och gick sedan och handlade lite glass osv till ikväll (ska göra smoothies)

Sen var vi och lekte i parken ett litet tag och nu håller vi på tvättar medan mormor fixar mat =)



15 dagar efter förlossningen har magen nästan försvunnit. Men jag skulle hellre vilja att höfterna återgår till det normala igen. Vill kunna ha på mig mina jeans igen. Nu kan jag bara använda mammabyxorna (som åker ner hela tiden för att man inte har någon mage som håller upp de) och leggings. Men jag har inte så många långa tröjor och jag är inte den typen av människa som använder leggings som byxor.


Scott ska bygga hus på förskolan. Just nu sitter han och gör en ritning på hur huset ska se ut så att han kan fortsätta imorgon.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar